תפריט נגישות

טוראי אברהם נסים ז"ל

דברים לזכרו


בעודו נער יצא לעבוד בנגריה ואת שכרו מסר תמיד להוריו. בחור שקט, שלא ידע לנקום ולנטור. בעל לב טוב, מוכן לעזור לזולת. היה חובב ספורט.
כאשר אחיו הבכור, רחמים, התגייס לצה"ל והצטרף לחטיבת "גולני" - התקנא בו. מיזגו הנוח ושמחת החיים שפיעמה בו, סייעו לו להתגבר על מצבה הקשה של משפחתו. "אמא, מה חסר לך בבית?" - היה חוזר ושואל.
כאשר התגייס לצה"ל אמר לאמו: "אמא, מי יעזור לך כעת לערוך קניות ולסדר את הבית?" בחופשותיו היה מסייע להוריו ודואג לכל מחסורם.
"תמיד שאלתי את עצמי, אם יהיה לי המזל לראות את בני אברהם חוזר הביתה בריא ושלם, בתום שירותו הצבאי", מתאנחת האם השכולה. בחופשתי האחרונה מסר בידי אחיו הקטן טבעת ואמר לו: "אם אהרג... מוטב שטבעת זו תישאר בידיך". בהזדמנות אחרת אמר: "אמא, מהמקום שבו אני משרת עכשיו, אפשר לצאת - בריא לגמרי או מת".
כאשר נפרד מאמו בפעם האחרונה, בירכה אותו ועקבה אחריו עד שנעלם במעלה הרחוב. מאז לא ראתה אותו עוד. לאחיו, ששירת גם כן ב"גולני", נהג לומר: "שמור על עצמך, אחי". בפעם האחרונה התראו בירוחם, באימוני הקיץ של החטיבה.
על אף חזותו העליזה היה אברהם רציני במצבים שבהם היה עליו להיות רציני. בדרך כלל היה בדרן, שופע צחוק ובדיחות. היה חבר ורע למופת.
סיים קורס חבלה, שלא מרצונו, ואחרי-כן הסכין לחבלה. היה מתנדב לשאת פצועים מדומים בתרגילים. היה מקלעוניסט במחלקה וכונה "נסים הסובל". לא פעם ויתר על יציאה לחופשה לטובת חבר, למרות שנזקק לה בעצמו; היה בן למשפחה מרובת ילדים וסייע רבות להוריו הנכים.
אברהם תרם למצב-רוח טוב ולהרמת המוראל במחלקה. אהב מעשי-קונדס והיה "שובב" גדול. שפמו היה מסימני-ההיכר החביבים עליו. לקול צחוקם של חבריו-לנשק היה מעביר את כף-ידו על פני השפם ומסלסלו כלפי מעלה. בצאתו לסיור נהג לחתום "חכם נסים". עם זאת היה עירני מאוד.
בימי מלחמת ההתשה נמצא עם יחידתו בתל-מסחרה, ברמה. הוא עסק עם חבריו בהתקנת המוצב לעמידה בפני הסתערות האויב, על תל זה מצא את מותו.

אמי, אל תבכי...

אמי, אל תבכי, גידלת בן
הפר וניאץ חוק-גולה;
הוא מאס להלך כגיבן
ולשאת חטוטרת חולה.
אמי, אל תבכי על הגזר;
בנך העז וכיוון וקלע.
לא פשט צוארו לפני צר
כשה התמים לעולה.
אמי, אל תבכי, אמצי לב.
לבשי עוז, אם נוגה ודלה.
אביב בצינוק מלבלב
ולהבת באופל עולה...

א. ברוידס


(מתוך הספר "ברקים ברמה" - סיפור חייהם ונפילתם של 22 חיילים ומפקדים של גדוד "ברק" במלחמת יום הכיפורים ואחריה)

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה