* מידע נוסף
תפריט נגישות

סא"ל משה אגוזי ז"ל

ספר לזכרו

שי חנוכה / מספר כושי

אלבום תמונות

שבוע לפני חנוכה קורא אגוזי לסמל הדת שלנו ומבקש פגישה עם הרב הפיקודי. מה לאיש השומר הצעיר עם הרב הפיקודי? - איך שלא יהיה, מביאים את הרב למחנה, ומסתבר שאגוזי רוצה לקבל ממנו אישור לשי חנוכה - אבל הפעם, בניגוד למקובל, שי מהחייל למשפחתו...

לאחר שעמד בלחץ הגון נתן הרב הפיקודי את האישור המתאים. מיד נסענו לפיקוד והבאנו וופלים ושוקולד ומסטיקים, ופתחנו במקום תעשיית חבילות שלימה. האנשים נתפסו לרעיון ועבדו בהתלהבות, אלא שאז התעוררה בעיית המשלוח. הדואר בעפולה הסכים לקבל את החבילות רק בתנאי שנדסיק עליהן בולים, או שנדאג להביא אישור צבאי על המשלוח. נו, אגוזי מוציא את הפנקס הקטן, "הנשק הסודי" שלו, ומתחיל להריץ טלפונים על כל המדינה.

בחצות מקבלים סוף סוף את שמה של איזו קצינה שהיא רב סרן ואחראית על הדואר הצבאי. בסרפנד מודיעים שהיא בבאר שבע. מצלצלים לבאר שבע ומתברר שהיא יצאה לקולנוע. בסופו של דבר מצליח אגוזי להוציא אותה מתוך הקולנוע, ולקבל את האישור שאנחנו זקוקים לו.

בבוקר הגענו לדואר עפולה עם יותר משש מאות חבילות... הפקידים פתחו עלינו עיניים והודיעו שאין להם כח אדם לדבר כזה. הלכנו והבאנו אנשים שלנו שירביצו את החתימות. בקיצור, עשינו את הכל; ומה שהכי חשוב, בחנוכה היו כבר כל החבילות בידי המשפחות של חיילי הגדוד.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה