* מידע נוסף
תפריט נגישות

רב"ט אבישי רחמים ז"ל

מתוך ספר ההנצחה של בויאר

תולדות חייו

אבישי רחמים

נולד בכ' בסיון תשי"ד, 21 ביוני 1954 בעפולה.
נפל בה' באייר תשל"ד, 27 באפריל 1974 בהר החרמון.
בוגר מחזור תשל"ב.

שנות ילדותו עברו על אבישי בגבעת המורה בעפולה. משעברה המשפחה לירושלים למד בבית-ספר א"ד גורדון. תקופה קצרה היה חבר בתנועת בית"ר, אך לחץ הלימודים ועיסוקיו המרובים בספורט, לא אפשרו לו להיות פעיל בתנועה ולכן עזב.
אבישי היה תלמיד טוב בית-הספר היסודי ובבית-ספר "בויאר". הוא גילה יכולת גבוהה בלימודים, כושר מנהיגות ואחריות, ובו-בזמן גם השקיע בפיתוח קשרי חברות נרחבים.
הוא קרא הרבה, ניגן על גיטרה, האזין למוסיקה ואהב לצלם. כשהגיע לירושלים הצטרף למועדון הספורט של ימק"א. שם היה חבר בנבחרות טניס שולחן ושחייה. בתקופת לימודיו בתיכון החל לעסוק בקרטה, השתתף בתחרויות וזכה בגביעים. בשנת 1972 הגיע למקום ראשון בתחרות קרטה ארצית.
אבישי רצה לשרת בסיירת או בצנחנים, אך הוצב לחיל המודיעין. לאחר מאבק נשלח לטירונות של הצנחנים. שם גילה כושר והתמדה, והפך עד מהרה לחניך מצטיין, שעודד את חבריו והפעיל אותם. בהיותו בטוח בעצמו תמך בחבריו, אך גם העיר למפקדיו על ליקויים וטעויות. לאחר שסיים בהצטיינות קורס צניחה, נשלח לקורס מכי"ם. בתום הקורס פרצה מלחמת יום הכיפורים. אבישי השתתף בחציית התעלה ובתפיסת מתחם באיזור איסמעיליה.
אבישי דחה את יציאתו לקורס קצינים, כדי שיוכל להדריך בטירונות תקופה מסויימת. חניכיו העריצו אותו, הוא היה מפקד שקט, שניהל את האימונים בתבונה. הוא כיבד את חייליו, והרבה להסביר להם ולנתח איתם את מה שנדרש מהם ואת הישגיהם או כשלונותיהם. מפקדיו הבחינו בכישוריו, והועידו אותו לתפקידי פיקוד לאחר תום קורס הקצינים.
אבישי נהרג בהפגזה סורית על החרמון.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה