תפריט נגישות

טוראי מיכאל כליפה אבוחצירה ז"ל

מיכאל אבוחצירה
בן 19 בנפלו
בן יעיש ומסעודה
נולד במרוקו - אגדיר
בתשט"ו, 1955
התגורר בקרית גת
התגייס ב-מאי 1973
שרת בחיל כללי מפק' פיקוד דרום 65
נפל בעת מילוי תפקידו
בא' באייר תשל"ד, 23/4/1974
מקום נפילה: ישראל
מקום קבורה: קרית גת

קורות חיים

מיכאל, בן מסעודה ויעיש, נולד בשנת תשט"ו (1955) באגדיר שבמרוקו ועלה ארצה עם משפחתו בשנת תשכ"ג (1963). הוא למד בבית-הספר העממי "משואה" שבקרית-גת, בבית-הספר התיכון המקיף ע"ש "רוגוזין" בקרית-גת וכן בישיבה בירושלים. מיכאל היה בן מסור להוריו ולמשפחתו ומוכן תמיד לעזור לחבריו. בחופשות הלימודים בבית הספר עבד, כדי לסייע להוריו בפרנסת המשפחה. מיכאל הצטיין בספורט ואהב לפרוט על גיטרה. הוא השתלם במקצוע החשמל בבית-ספר מקצועי ועבד במקצוע זה בקיבוץ גלאון, עד שהגיע זמן גיוסו.

מיכאל גויס לצה"ל במחצית מאי 1973 וביקש לעבור קורס נהיגה. שנתיים לפני גיוסו נהרג אחיו הבכור, יוסף, בתאונת דרכים בנגב, בהיותו נהג צבאי, ומיכאל ביקש להמשיך בדרכו של אחיו הבכור. ואמנם, במהלך שירותו הוענק לו רשיון נהיגה במשאיות כבדות. מיכאל, שכינויו בפי חבריו היה חליפא, שירת בשירות סדיר במפקדת פיקוד הדרום. בתקופת שירותו בצבא נתגלה כחייל מסור למפקדיו ופעמים רבות התנדב לצאת למשימות שונות בסיני, לא אחת על חשבון חופשתו. הוא היה נאמן מאוד למפקדו האחרון ומוכן היה תמיד לצאת עמו למשימות המסוכנות ביותר.

ביום 18.3.1974 נפצע מיכאל בעת מילוי תפקידו. ביום א' באייר תשל"ד (23.4.1974) מת מפצעיו בבית-החולים בבאר-שבע, ובו ביום הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בקרית גת.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה