תפריט נגישות

רב"ט אהוד בן-נתן ז"ל

אהוד בן-נתן
בן 18 בנפלו
בן ברכה ומשה
נולד בכפר סבא
בג' בניסן תשט"ו, 26/3/1955
התגורר באבן יהודה
התגייס ב-29.8.1973
שרת בחיל הנדסה י"פ חה"ן צפון
נפל בעת מילוי תפקידו
בח' בטבת תשל"ד, 2/1/1974
מקום נפילה: תל פארס
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: אבן יהודה
הותיר: הורים

קורות חיים

אהוד, בן ברכה ומשה, נולד ביום ג' בניסן תשט"ו (26.3.1955) בכפר-סבא. הוא למד בבית-הספר היסודי באבן-יהודה ובבית-הספר התיכון ב"הדסים" וסיים לימודיו בבית-הספר הטכני של חיל האוויר. אהוד היה תלמיד טוב וממושמע, אהוד על חבריו ועל מוריו, הוא היה בחור נבון ורציני ומוכן תמיד לעזור ברצון לזולת. הוא היה בן נאמן ומסור להוריו, אהב אותם וכיבד אותם עד מאוד.

אהוד גויס לצה"ל בסוף אוגוסט 1973 והוצב לחיל ההנדסה. הוא סיים בהצלחה קורס למפעילי ציוד מכני הנדסי כבד ושירת כמפעיל ציוד ביחידת הנדסה-קרבית. במלחמת יום הכיפורים פעל אהוד בגזרות שונות ברמת הגולן. הוא ועמיתיו ביחידת הציוד המכני של חיל ההנדסה פרצו דרכים, שיפרו צירים, הסירו מכשולים, ביצרו מעוזים והקימו עמדות, ובכך סייעו לכוחות הלוחמים לבצע את תפקידיהם בקרב. הוא יצא בשלום מהקרבות הקשים. ואחרי המלחמה עבד בביצור מעוזי רמת הגולן.

ביום ח' בטבת תשל"ד (2.1.1974), שעה שהפעיל טרקטור בתל פארס, פתחו הסורים בהפגזה קשה על המוצב, ואהוד נפגע ונהרג. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין באבן-יהודה. השאיר אחריו הורים. לאחר נופלו הועלה לדרגת רב-טוראי. במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו, כי אהוד היה חייל מסור, חבר נאמן ואהוד על כל מי שהכירו. הוריו תרמו לזכרו ספר תורה נוסח תימן לבית-הכנסת "שם טוב" באבן-יהודה;

דברים לזכרו ולדמותו של אהוד פורסמו בחוברת "לזכרם", שהוציאה לאור המועצה המקומית אבן-יהודה לזכר חיילי צה"ל תושבי המקום שנפלו במלחמה.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה