תפריט נגישות

רב"ט יצחק שגב ז"ל

יצחק שגב
בן 40 בנפלו
בן פרידה ודב
נולד בירושלים
בד' באדר תרצ"ד, 19/2/1934
התגייס ב-דצמבר 1951
שרת בחטיבת גולני, חיל הלוגיסטיקה מרכז הובלה 6900
נפל בעת מילוי תפקידו
בל' בניסן תשל"ד, 22/4/1974
מקום קבורה: טבעון
הותיר: אישה ושני בנים, הורים אחות ואח

קורות חיים

יצחק, בן פרידה ודב, נולד ביום ד' באדר תרצ"ד (19.2.1934) בירושלים. הוא למד בבית-הספר היסודי "תחכמוני" ואחר כך למד בבית-הספר "מעלה", שבו סיים את חוק לימודיו היסודיים. לאחר שסיים החליט להמשיך בלימודים תיכוניים בשעות הערב כדי לצאת לעבודה ולעזור בכלכלת הבית. הוא התקבל לעבודה כחניך במשרד האוצר. אחרי כן התקבל למשרד עורכי דין ועבד בו עד שנקרא לשרת בצה"ל.

יצחק גויס לצה"ל בסוף דצמבר 1951 והוצב בחטיבת "גולני", אחרי שסיים את אימוני הטירונות, עבר קורס מ"כים ולבקשתו נשלח לקורס נהגים-מכונאים, עד שסיים שירותו היה סמל רכב. תוך כדי שירות, בחודש אוגוסט 1952, נשא לאישה אח חברתו לאה.

ביוני 1954 שוחרר יצחק מן השירות הסדיר והוצב ביחידו מילואים. אחרי ששוחרר מהשירות הסדיר התגייס למשטרת ישראל ושירת בענף הכלכלי בירושלים. ובשנת 1955 עבר קורס שוטרים וסיים כחניך מצטיין. הוא חזר לעבודה במדור הכלכלי של משטרת ישראל בירושלים וזמן מה היה נהג ניידת. מאז שירותו בצה"ל אהב את הנהיגה ועשה ככל שיכול כדי לעסוק במקצוע האהוב עליו. בשנת 1957התקבל כנהג שכיר בחברת "המקשר" בירושלים. חברותו המלאה באגודה נדחתה רבות, וכאשר הוחלט לקבלו כחבר קואופרטיב מן המנין, בשנת 1963, מכר את דירתו כדי לרכוש את המניה. אז כבר היה אב לשני בנים, אולם תמיד האמין שיוכל לעמוד בעומס הכלכלי שהוטל עליו ושבעבודתו הנאמנה והמסורה יצליח להתגבר. אחרי שאוחדו הקואופרטיבים לתחבורה "אגד" ו"המקשר" בשנת 1966 עברה המשפחה להתגורר בקרית-טבעון. הם רכשו בית ישן ואיציק שיפץ אותו במו ידיו וגם טיפח גן לתפארת. במלחמת ששת הימים שירת איציק בחזית בסיני כחייל מילואים. היחסים שנרקמו בינו לבין חבריו לעבודה היו כנים והדוקים. הוא היה טוב-לב וידיד נאמן, והצטיין בלבביות ובפשטות רבה. גם בתקופות של מצוקה ולחץ היה מדבר בנועם, ובהומור רב ומעולם לא הרים את קולו. בנו הבכור כבר היה חייל בשירות סדיר ורבה הייתה גאוות האב על בכורו המשרת בצה"ל. כשפרצה מלחמת יום הכיפורים נקרא איציק ולחם בחזית בסיני. במהלך המלחמה השתתף במבצע הנחת גשר הגלילים על התעלה ולבסוף חזר מן הקרבות אל הבית והמשפחה ואל עבודתו ב"אגד".

במחצית מרס 1974 נקרא איציק לשירות מילואים וביום ל' בניסן תשל"ד (22.4.1974) נפטר יצחק בעת שרותו, ימים מספר לפני שעמד בנו הצעיר להיכנס לעול מצוות. יצחק הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בטבעון. השאיר אחריו אישה ושני בנים, הורים אחות ואח.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה