תפריט נגישות

סמל מיכאל-חיים מיקי רייפר ז"ל

מיכאל-חיים רייפר
בן 21 בנפלו
בן מרגלית ושלמה
נולד ביקנעם
בכ"ו בטבת תשי"ג, 13/1/1953
התגייס ב-אוגוסט 1971
שרת בחטיבת גולני גדוד "ברק" (12)
נפל בעת מילוי תפקידו
בה' באייר תשל"ד, 27/4/1974
מקום נפילה: חרמון
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: יקנעם
הותיר: אם ואחות

קורות חיים

בן שלמה ז"ל ומרגלית. נולד ביום כ"ו בטבת תשי"ג (13.1.1953) ביקנעם. למד בבית-הספר היסודי ובבית- הספר התיכון שבמקום. כשסיים מיכאל את לימודיו בבית-הספר היסודי ביקש ללמוד בבית-ספר חקלאי ונשלח לפנימייה החקלאית שבכפר-גלים. כעבור פרק- זמן-קצר התחרט על החלטתו וחזר הביתה, משום שהיה קשור מאוד למשפחתו והתקשה להסתגל לעובדת היותו רחוק מהבית. את לימודיו התיכוניים השלים בבית- הספר המקצועי שביקנעם, במגמה של חרטות.

כשהיה בן 16 נפטר אביו, והדבר גרם לו זעזוע עמוק. מיכאל היה נער מופנם ובמשך כל השנים קשר קשרי-ידידות רק עם חברים יחידים. היה חובב-טבע ונהג לטייל ברחבי-הארץ ולצלם את נופיה. הוא הרבה לעבוד בחוה ובמטעים שביקנעם וראה את עתידו כחקלאי. אהב את מלאכת- הכפיים וכן עסק הרבה בספורט, בעיקר באתלטיקה-קלה ובשחייה. הוא היה רץ מצוין והרבה להשתתף בצעדות. בשעותיו הפנויות אהב להאזין למוסיקת-פופ, כשהוא מסתגר בחדרו. מספרת קרובת משפחה: "מיכאל היה שתקן מטבעו. הוא שקל כל-משפט, מיעט להתבטא והקשיב בתשומת-לב לדברי אחרים. הוא עזר לי ולידידיו בכל הזדמנות שהיתה לו ומשום שאהב את הזולת לא מצא מעולם דופי באיש. מיכאל אהב ילדים ובכל ביקור בביתנו שיחק שעות רבות עם האחיינים הקטנים שלו."

מיכאל גויס לצה"ל באוגוסט 1971 והתנדב לחטיבת גולני. הוא סיים את הטירונות בהצלחה ואחרי כן עבר קורס מ"כים וקורס מש"קי-חבלה. תחילה לא היה

שבע-רצון מתפקידו הצבאי, אך כשקיבל תפקידים אחראיים בגדוד השתפרה הרגשתו. הוא נלחם במלחמת יום-הכיפורים בגזרת החרמון ובמלחמת ההתשה מילא תפקיד של סמל-מחלקה ופיקד על זחל"מ 'זלדה'.

ביום ה' באייר תשל"ד (27.4.1974) יום-העצמאות - נפל מיכאל בחרמון מפגיעת פגזי האויב. הובא למנוחת-עולמים בחלקה הצבאית בבית-העלמין שביקנעם. השאיר אחריו אם ואחות.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה