תפריט נגישות

סמ"ר אהרון-יהודה קרונגרד ז"ל

אהרון-יהודה קרונגרד
בן 27 בנפלו
בן נחמה ואפרים
נולד ברעננה
בח' בסיון תש"ו, 7/6/1946
התגורר ברעננה
התגייס ב-אוגוסט 1964
שרת במשטרה הצבאית מצ"ח
נפל בעת מילוי תפקידו
בא' בשבט תשל"ד, 23/1/1974
מקום נפילה: תעלת סואץ
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: רעננה
הותיר: אשה, בת, הורים ואח

קורות חיים

בנם של נחמה ואפרים. נולד ברעננה. למד בבית-הספר היסודי "מגד" ובבית-הספר התיכון "אוסטרובסקי". כתב עליו מנהל בית-ספרו: "נהנינו לראות כיצד אהרון מתקדם, עולה ומסיים בהצטיינות. הנה צומח אדם משכיל, נאמן, חרוץ וחיובי מאוד". שמחת החיים שלו ותושייתו ליכדו סביבו חבורה עליזה. מנעוריו היה חבר בתנועת הנוער "מחנות העולים", והרבה לערוך מסעות וטיולים. היה בן מסור, עבד במשק-העזר של הוריו וסייע להם בעבודות הקשות.

אהרון-יהודה התגייס לצה"ל בתחילת אוגוסט 1964, והוצב לשרת במחלקת החקירות של המשטרה הצבאית. מפקדיו העריכוהו ונתנו בו אמון, וביקשוהו שימשיך לשרת ביחידה בקבע. לאחר לבטים רבים החליט כי הלימודים האקדמיים חשובים יותר.

בשנת 1967 השתחרר מצה"ל והחל ללמוד כלכלה ומדעי המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים. עבד במשך כל תקופת לימודיו, ואף הצליח למצוא איזון בין צורכי העבודה ושעות הלימודים. בזמן שהתכונן לבחינות באו חברים רבים לביתו, שם שררה אווירה של שקדנות נעימה.

משסיים את לימודיו לתואר ראשון נשא לאשה את רבקה, אף היא בת רעננה, ויחדיו טיפחו את מעונם וגידלו בו את בתם, דנה. בשנת 1971 סיים את לימודיו לתואר השני במנהל עסקים והחל להגשים חלום ישן- לימוד משפטים.

כשפרצה מלחמת יום הכיפורים לא נקרא לשירות מילואים, והיה עליו להתחנן שיגייסוהו; כאשר גויס, נשלח לחזית הצפון, ואחרי תקופה קצרה הוטל עליו לעזור באיתור נעדרים ממערב לתעלת סואץ. מילא את תפקידו בחרדת קודש, והיה מתרוצץ בין בתי-החולים כדי לראיין פצועים ולאסוף מידע על נעדרים.

נפל בעת מילוי תפקידו, במלחמת יום הכיפורים, ממערב לתעלת סואץ, והובא למנוחת עולמים בבית הקברות ברעננה.

הניח אחריו אשה, בת, הורים ואח. משפחתו הוציאה חוברת לזכרו, ובה דברי חברים לדמותו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה