תפריט נגישות

סמ"ר חיים טחן ז"ל

חיים טחן
בן 23 בנפלו
בן לילה וחביב
נולד במצרים - אלכסנדריה
בי"ב בתשרי תשי"ב, 12/10/1951
התגייס ב-דצמבר 1969
שרת בחיל האויר טייסת 118
נפל בעת מילוי תפקידו
בכ"ז בניסן תשל"ד, 19/4/1974
מקום נפילה: מחניים
באזור הגליל
מקום קבורה: אשדוד
הותיר: הורים, אחיות - רמונד, אנג'לה

קורות חיים

חיים, בן לילה וחביב, נולד ביום י"ב בתשרי תשי"ב (12.10.1951) באלכסנדריה שבמצרים ועלה ארצה עם משפחתו בשנת 1964.

לאחר שלמד בבית ספר יסודי בעיר הולדתו, המשיך את לימודיו, לאחר עלייתו ארצה, בבית-הספר היסודי "אחדות" באשדוד וסיים את לימודיו בבית הספר התיכון המקיף באשדוד, ובבית הספר הטכני של חיל האוויר בחיפה. הוא היה תלמיד מצטיין וממושמע, חביב על מוריו ואהוד על חבריו. על אף קשיי-השפה, שנתקל בהם כעולה חדש, עמד בהצלחה בלימודים בכיתות הגבוהות של בית הספר היסודי וברבות הימים אף נמנה עם התלמידים המצטיינים בקורס בבית הספר הטכני של חיל האוויר. הוא היה חברותי וחביב, שקט באופיו וחייכן, ותמיד מוכן היה לעזור לזולת. הוא היה בן נאמן להוריו ומסור למשפחתו ושימש בכך דוגמא ומופת לשאר בני-המשפחה.

חיים גויס לצה"ל במחצית דצמבר 1969 והוצב לחיל האוויר. לאחר הטירונות השתלם בקורס למכונאי-מטוסים, הוצב ליחידת-מסוקים כמכונאי במסוק והוענקה לו דרגת סמל. הוא היה חייל ממושמע, מסודר, קפדן ושקט. מפקדו כתב עליו: "במסגרת שירותו מילא תפקידים רבים ומגוונים על הצד הטוב ביותר ובנכונות מלאה". הוענקה לו תעודת החייל המצטיין מטעם יחידתו ובתום שירות החובה חתם על חוזה לשרת -קבע ושירת כמבקר-טיס בטייסת והועלה לדרגת סמ"ר. במשך כל תקופת שירותו השתדל שלא להדאיג את בני משפחתו ונמנע מלספר על קשיים ולבטים שידע.

ביום כ"ז בניסן תשל"ד (19.4.1974) טס חיים במסוק במסגרת משימה באזור מחניים ונפל בעת מילוי תפקידו. הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין הצבאי באשדוד. השאיר אחריו הורים ואחיות.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתבו חבריו ליחידה :" כל עבודה שביצע חיים - ביצעה בנאמנות ובמקצועיות נאותה. הוא לא היה זקוק לשעון - בכל שעה שנדרש לקום או להתייצב למשימה, היה בין הראשונים. הוא קיבל תחת אחריותו מסוק, שהיה מטופח להפליא ושמישותו מהגבוהות ביותר, והדבר הביא להחלטת מפקדו למנותו כראש-צוות. טייסים רבים העדיפוהו בצוותם. רק תודות לקור-רוחו, קפדנותו והכרתו בנכונות-דרכו, יכול היה להתגבר על הרגעים הקשים שידענו כולנו במלחמת יום הכיפורים".

הוריו תרמו לזכרו ארון-קודש ונברשת לבית הכנסת על-שם רבי ענן הנשיא זצ"ל באשדוד; מחלקת "יד לבנים" בעיריית אשדוד הוציאה לאור חוברת לזכר הנופלים מבין תושביה, ובה מדברי חברים על דמותו של חיים.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה