תפריט נגישות

רס"ר מסעוד לוי ז"ל

מסעוד לוי
בן 23 בנפלו
בן סוליקה ואברהם
נולד במרוקו
בתשי"א, 1951
התגורר בבית שמש
התגייס ב-11.5.1969
שרת בחיל הנדסה יח' בינוי
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ח בשבט תשל"ד, 10/2/1974
מקום נפילה: כביש אל עריש-רפידים
באזור סיני ותעלת סואץ
מקום קבורה: בית שמש
הותיר: אישה - מדלן, בת - אושרה, שנולדה לאחר מותו, אחים ואחיות

קורות חיים

מסעוד, בן סוליקה ואברהם, נולד בשנת תשי"א (1951) במרוקו ועלה ארצה עם משפחתו בשנת תשי"ז (1957). בארץ למד חמש שנים בבית-הספר העממי במושב אליקים, ועוד שנתיים בבית-הספר במושב שדה יהושע.

בגלל רגש האחריות שלו ובגלל מצב בריאותם של הוריו, שהיו מטופלים במשפחה גדולה, החליט לנטוש בשלב זה את הלימודים ולצאת לעבודה, למרות כשרונותיו ויכולתו הרבה בלימודים. הוא החל לעבוד בעבודות בנייה שונות וברבות הימים נהיה בעל מקצוע ממדרגה ראשונה. כשנפטרו הוריו - תחילה האב ואחרי-כן האם - הפך מסעוד לאב ואם לשלושת אחיו וחמש אחיותיו, טיפל בהם והדריך אותם בדרכם.

מסעוד גויס לצה"ל במאי 1969 ובזכות כישוריו הטכניים הוצב לחיל ההנדסה, בחיל זה מצא את ייעודו, הצליח בתפקידיו ועלה מדרגה לדרגה, לאחר שסיים בהצלחה גם את הטירונות וגם קורסים מקצועיים שונים, הוסמך כמנהל עבודה, לא היה גאה ממנו כאשר נשלח, בהמלצת מפקדיו, לקורס להשכלת יסוד לנגדים וסיימו כמצטיין בציון 95. מסעוד היה אהוד מאוד על מפקדיו ועל פקודיו ובזכות הצטיינותו במילוי תפקידו אף הומלץ לצאת לקורס קצינים. מפקדיו לא חסכו ממנו דברי שבח בעל-פה ובכתב, ובהערכותיהם עליו כתבו: "משמש כמנהל עבודה וממלא את תפקידו במסירות ובהצלחה" ; מפקד אחר כתב עליו כי מסעוד "שימש אחראי מחנה וכמש"ק-משמעת בעל רצון חזק ומבצע את המשימות המוטלות עליו על הצד הטוב ביותר. מסעוד הוא חייל אחראי ומסור, המבצע את תפקידו במסירות". עם תום שירות החובה שלו התנדב לשרת בצבא הקבע. בתקופה זו אף נשא לאישה את חברתו מדלן, ושניהם הקימו את ביתם בעיירת-העולים בית-שמש.

בתקופת מלחמת ההתשה ומלחמת יום הכיפורים שירת מסעוד בקווים הקדמיים והוענק לו "אות השירות המבצעי". ביום י"ח בשבט תשל"ד (10.2.1974), נפל מסעוד בעת מילוי תפקידו.

הוא הובא למנוחת-עולמים בבית-העלמין בבית-שמש. השאיר אחריו אישה ובת שנולדה לאחר מותו, אחים ואחיות.

לאחר נפלו הועלה לדרגת רב-סמל ראשון.

במכתב התנחומים למשפחה כתב מפקדו כי מסעוד "היה אחראי ומסור לחייליו וכאח בכור לאחיו טיפח את היחידה, דאג להופעה נאה של החיילים. טיפל ופתר בעיות שהתעוררו אצל החיילים. עליהם היה ממונה בתוקף תפקידו".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה