תפריט נגישות

טוראי יעקב סדי ז"ל

יעקב סדי
בן 19 בנפלו
בן שרה ודוד
נולד בתורכיה-איזמיר
בב' באב תשי"ד, 1/8/1954
התגייס ב-יולי 1973
שרת בחטיבת הצנחנים סיירת צנחנים
נפל בקרב
בה' באייר תשל"ד, 27/4/1974
מקום נפילה: חרמון
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: תל אביב - קרית שאול
אזור: 1, חלקה: 92, קבר: 14.
הותיר: הורים, שני אחים ואחות

קורות חיים

בן דוד ושרה. נולד ביום ב' באב תשי"ד (1.8.1954) באיזמיר שבתורכיה. הוא למד בבתי ספר שבעירו. בשנת תשל"ב (1972) עלה ג'קי ארצה עם 'עליית הנוער' ושהה שנתיים בקיבוצים שונים. התערותו בארץ היתה מהירה ומושלמת. הוא התחיל לדבר עברית, לא מושלמת ולא שוטפת, אך התנהג כצבר לכל דבר. בתחושת ההתנדבות 'נדבק' מחברי הקיבוץ וכאשר הגיעה שעתו להתגייס היה ברור לכל שיעקב יצטרף לטובים ולמובחרים.

יעקב גויס לצה"ל במחצית יולי 1973 והתנדב לחיל הצנחנים. לאחר הטירונות עשה קורס צניחה והיה ללוחם מן המניין בגדוד צנחנים. כדי להשלים את השכלתו וכדי שיהיה אחר מהחבר'ה, סיים ג'קי בהצלחה בית ספר צבאי להשכלה.

כשפרצה מלחמת יום הכיפורים הורד הגדוד לסיני ונטל חלק נכבד בקרבות הבלימה העקובים מדם נגד גייסות המצרים. על אף הנחיתות, בכמות ובאיכות, בכוח אדם ובנשק נ"ט ערך הגדוד קרבות בלימה ומאסף נגד כוחות שריון מצריים ובו בזמן ניהל מרדפים נגד יחידות קומנדו מצריות שנחתו בהסתר ברחבי סיני, טמנו מוקשים ופגעו ביחידות עורפיות. על חיילי הגדוד, וג'קי ביניהם, עברו ימים ולילות ללא שינה, ללא חליצת נעליים והסרת הבגדים, הם עמדו ולחמו ללא הרף ועמדו במשימה - בלימת האויב המסתער.

לאחר שהושגה הפסקת אש בחזית המצרית, הועבר יעקב אל חזית הצפון ושירת במובלעת הסורית; וכאן, בזמן מלחמת ההתשה שלאחר המלחמה, ביום ה' באייר תשל"ד (27.4.1974) נפל יעקב בקרב בחרמון.

הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי שבקרית שאול.

השאיר אחריו הורים, שני אחים ואחות.

במכתב תנחומים למשפחה השכולה כתב שר הבטחון דאז, משה דיין: "יעקב ז"ל שירת בחיל הרגלים. הוא היה חייל מסור וחבר נאמן. יעקב היה אהוד על כל מי שהכירו. זכרו של טוראי יעקב סרי ז"ל הוא קודש וננצור אותו בלבנו בגאון".

שמו ותמונתו מופיעים בחוברת 'קול קרא והלכתי' שהוציא גדוד הצנחנים לזכר חלליו.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה