תפריט נגישות

נצ"מ יששכר בן דור ז"ל

יששכר בן דור
בן 48 בנפלו
בן דבורה ויוסף
נולד בפולין
בי"ד בכסלו תרפ"ו, 1/12/1925
שרת במשטרת ישראל מטה ארצי
נפל בעת שירותו
בל' בשבט תשל"ד, 22/2/1974
מקום קבורה: ירושלים - גבעת שאול
הותיר: אשה - מרתה, שני בנים - יוסי ואיתן, אח - מאיר ואחות - יונתי

קורות חיים

יששכר נולד בעיר ורשה אשר בפולין בי"ד כסלו תרפ"ו (1.12.1925) כיששכר טנצמן. פרשת השבוע בה נולד יששכר היא פרשת "וישלח" בספר בראשית, וכך כתוב שם (פרק ל"ה פסוק כ"ג): "בני לאה בכור יעקב, ראובן ושמעון ולוי ויהודה ויששכר וזבולון".

אביו של יששכר, יוסף טנצמן, נולד בסטולין אשר בפולין. אמו, דורה לבית מנזון, נולדה ברובנו. שניהם עלו ארצה בשנת 1940. יששכר הגיע ארצה והוא בן חמש עשרה והתקבל ללימודים בבית הספר התיכוני למסחר "גאולה". הוא היה תלמיד מעולה. בית ספר זה היה מאוד יוקרתי.

בשנת 1951 עבד יששכר במשטרת ישראל. כאשר התקבלה הוראתו של ראש הממשלה ושר הבטחון דאז, דוד בן גוריון, לעברת את שמות המשפחה, באומרו: "יש לשאת בגאון ובשמחה שם עברי בארץ העברים - בארץ ישראל". יששכר קרא לעצמו בן דור, כהוא מכוון להיות בנה של דורה אמו.

יששכר החל את דרכו כסטודנט למתמטיקה, פיסיקה וכימיה. הוא היה סטודנט מצטיין ומבריק, אך נאלץ להפסיק את לימודיו טרם קבלת התואר כיוון שאמו האלמנה נתקלה בקשיים בפירוק שותפות בחנות לממכר טקסטיל עם שותפיו של בעלה המנוח. יששכר, כבן בכור, הרגיש חובה לסייע לאמו להתיר את ההסתבכות העסקית, ועזר לה להקים חנות גלנטריה.

חלום חייו של יששכר היה בעצם ללמוד הנדסת טקסטיל בחו"ל (בארץ עוד לא למדו זאת באותה עת). הוא התקבל ללימודים באנגליה יחד עם חבר לכיתה בשם גולוס שלימים הקים את בית החרושת הידוע "סולוג" (אותיות שמו במהופך). יששכר לא הגשים שאיפתו, מהסיבות אשר הזכרתי, וכיוון ששירת כקצין במשטרה הצבאית, התגייס למשטרת ישראל.

יששכר, מעתה בן דור, מילא תפקידים רבים ומגוונים במשטרת ישראל. במהלך שנות שירותו הוא שימש כחוקר-תובע בענף פלילי במחוז ת"א, קצין מדור קניות, קצין מדור תפקידי מטה במחלקת התכנון, סגן מפקד נפת פתח תקוה-שרון וראש לשכת סיור וניהול, מדריך בבית הספר לקצינים בכירים, ראש מדור תכנון וראש מחלקת סיור ומבצעים.

בין התאריכים 26.11.71 - 24.12.72 שהה באוגנדה בשליחות משטרת ישראל. בשנת 1973 הועבר למשרד המשטרה. שם כיהן כראש היחידה לתכנון ותקצוב. הוא שימש כיועץ כלכלי לשר שלמה הלל במשך חודש ימים בלבד וביקש לחזור למטה הארצי.

בשנת 1974, עשרה ימים לפני מותו, שב למטה הארצי ומונה לתפקיד ראש מחלקת תכנון. יששכר היה בוגר קורס קצינים וקורס קצינים בכירים של משטרת ישראל. כראש מחלקת התכנון כיהן יששכר עד יום מותו.

יששכר היה איש מ בריק, אינטליגנטי מאוד, בעל כושר ניסוח והבעה יוצאים מן הכלל. הוא היה איש חם, נעים, אמין ובעל קול סימפטי ומרגיע עם ריש פולנית מתגלגלת. יכולת לסמוך עליו בבית, ויכולת לסמוך עליו בעבודה בעיניים עצומות. יששכר שהצטיין בעבודתו, הועלה שלוש פעמים בדרגה בתוך עשר שנים. בשנת 1962 היה פקד צעיר, מדריך בכיר בבית הספר לקצינים בכירים. בשנת 1963 קיבל דרגת רב פקד וב-1972 כבר היה ניצב משנה. לא קרה כדבר הזה בתולדות משטרת ישראל עד אז. איש מעולם לא טיפס במהירות כזו בסולם הדרגות כמוהו. יששכר היה הראשון, האחרון והיחידי.

יששכר היה גם הרוח החיה בארגון מסיבות ונשפים של המשטרה. גם את כנס היובל לבית ספרו תיכון "גאולה", כמו את פגישת מחזור בני כיתתו בתיכון זה, יזם וארגן יששכר.

במלאת שנה לפטירתו של יששכר, הוקדשה לזכרו על ידי המשפחה וחבריו, פינת קריאה בבית השוטר ברחוב פארן 2 ברמות אשכול בירושלים, בטקס שנערך לאחר האזכרה בבית הקברות.

70 שנה לאחר הולדת יששכר הנציח בנו איתן את שמו בשם בתו הבכורה כאשר קרה לה שחר. איתן לקח את שלושת האותיות האחרונות של יששכר, החליף את ה-כ' ב-ח', וכך זכתה בכורתו בשם מקסים זה. שחר נולדה בכ"ה באייר ה'תשנ"ה (25.5.95).

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה