תפריט נגישות

סמ"ר שלמה יונה ז"ל

שלמה יונה
בן 45 בנפלו
בן יונה ואליהו
נולד בעירק - מוסול
בכ"ב בכסלו תר"צ, 24/12/1929
התגורר בנהריה
התגייס ב-מאי 1959
שרת במשטרת ישראל מחוז צפוני
נפל בעת מילוי תפקידו
בי"ט בניסן תשל"ד, 11/4/1974
מקום קבורה: נהריה
הותיר: אשה וארבעה ילדים

קורות חיים

שלמה, בן יונה ואליהו, נולד בכ"ב בכסלו תר"צ (24.12.1929) בעיר מוסול שבעירק. הוא למד בבית-ספר בעירק וסיים את הגימנסיה בשנת 1950. מכיוון שעלה לארץ לא הספיק לקבל את תעודת הסיום.

שלמה נישא לנירה ב-5.2.62 ועלה לארץ כמה חודשים לאחר נישואיו. בארץ גרו שלמה ז"ל ונירה במעברת נהריה, ושלמה שירת בצבא, בחיל האויר.

שלמה התגייס למשטרה בשנת 1959. הוא עבד בשיטור ובהמשך יצא לקורס חוקרים. עם סיום הקורס הוצב במשטרת מעונה. במלחמת ששת הימים שירת במשטרת סכנין. עם תום המלחמה שרת במשטרת טול כרם. הוא אהב את עבודתו ועבד במסירות רבה. בתפקידו האחרון שימש כחוקר במשטרת נהריה.

נפטר ביום י"ט בניסן תשל"ד (11.4.1974) משטף דם במוח, עקב מכה שקיבל בראשו, מחשוד, בזמן ביצוע מעצר. בן 45 במותו.

הותיר אחריו את אשתו - נירה וארבעת ילדיהם - דוד, רחל, אריה וחגית.

שלמה היה בעל וחבר תומך ואוהב לרעייתו ואב למופת לילדיו. הוא היה עמוד התווך במשפחה. איש נעים הליכות ורחב אופקים שידע למצוא שפה משותפת עם כל הסובבים אותו, אדם סובלני וסבלני ששימש לצעירי המשפחה דמות של חבר בוגר וידע לדבר איתם "בגובה העיניים". היה חבר טוב לחבריו וידידיו הרבים. אדם מאיר פנים שנהג להשכין שלום ולהביא לפשרה בעת סכסוך ומריבה. חסרונו מלווה את המשפחה לאורך השנים וזכרו נותר חי בלבם כמו גם הגעגועים אליו.

כותבת בתו: "אבא נפטר בהיותי בת עשר. כילדה, נפל עלי הדבר כרעם ביום בהיר. הקשר שלי עם אבי היה קשר חם ומיוחד מאוד. הוא היה מאוד משמעותי עבורי למרות ואולי בגלל שעד הגיעי לגיל שמונה, אבא שירת בתחנות סכנין וטול כרם והגיע הביתה לרוב רק בסופי שבוע. השנתיים בהן שירת במשטרת נהריה היו עבורי שנתיים חשובות מאוד בהן הקשר בינינו הלך והתחזק. אני עוד זוכרת את חיבוקו ואיך נהג להסיע אותי לבית הספר בבקרים על הקטנוע שלו. הבית מלא האושר והפעילות השתנה לבלי הכר עם מותו של אבא ומאז לא חזר לקדמותו".

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה