תפריט נגישות

סמ"ר מאיר טל בישקול ז"ל

מאיר טל
בן 22 בנפלו
בן אביבה ומרדכי
נולד ברחובות
בו' באדר תשי"ב, 2/3/1952
התגייס ב-אוגוסט 1971
שרת בחיל השריון חט' 188, גד' 74
נפל בקרב
בי"ז באייר תשל"ד, 9/5/1974
במלחמת יום הכיפורים
מקום נפילה: רמת הגולן
באזור רמת הגולן
מקום קבורה: חיפה
אזור: ב, חלקה: 2, שורה: 6, קבר: 4.

קורות חיים

בן מרדכי ואביבה. נולד ביום ו' באדר תשי"ב (2.3.1952) ברחובות. חמש שנות-לימוד עשה בבית-ספר יסודי בחיפה. המשיך וסיים את לימודיו היסודיים בבית-הספר 'מעלות הנביאים' ואחר-כך למד שנתיים בבית-הספר התיכון 'אבן פינה' שבחיפה.

לאחר-מכן החליט מאיר לשלב עבודה בלימודים והתחיל ללמוד בתיכון ערב - ובבקרים עבד כפקיד-חניך בבנק. הוא היה עלם-חמודות, מנומס ואדיב, חביב וחברותי, בעל חוש הומור ורוחב לב. תמיד היה חבר טוב, מסור ונאמן, המוכן לעזור לכל-אדם.

מאיר גויס לצה"ל בתחילת אוגוסט 1971 ונשלח לחיל-הים כדי לעבור קורס-חובלים. לאחר חודשים-מספר החליט לעזוב את הקורס והוצב לחיל-השריון. הוא עבר קורס-מקצועות בבית-הספר לשריון ואחר-כך המשיך ועבר קורס מפקדי-טנקים. בסיום הקורס הוענקה לו דרגת סמל. והוא נשלח ליחידת-שדה כמפקד טנק. ביחידתו החדשה התאקלם מהר והיה אהוד ומקובל על כל אנשיה. הוא היה חייל טוב, מסור ואחראי, וכמפקד היה מקפיד לנהוג בחייליו בהגינות. בחברות וביושר. במלחמת יום-הכיפורים השתתף עם יחידתו בקרבות רמת-הגולן. הוא גילה אומץ-לב, תושייה ודבקות במטרה. ועל-כך הוענקה לו דרגת רב-סמל.

בתקופת קרבות-ההתשה ברמת-הגולן, ביום י"ז באייר תשל"ד (9.5.1974), נפל מאיר בקרב. הובא למנוחת עולמים בבית העלמין הצבאי שבחיפה. השאיר אחריו הורים, שני אחים ואחות.

במכתב-תנחומים למשפחה השכולה כתב מפקדו: "מאיר נפל במערכה בעת מילוי תפקידו בצפון המובלעת שברמת-הגולן. מאיר שירת ביחידת שריון ברמת-הגולן כמפקד-טנק וכסמל מחלקה. היה אהוד על חייליה וידוע כמפקד מצטיין. מילא את כל המוטל עליו בדייקנות ובנאמנות, ביושר ובמסירות. דמותו של מאיר שמורה בלבנו, ודרכו - מופת לחיילי היחידה..." משפחתו עשתה להנצחת שמו בבית-הכנסת 'מקור ברוך' שבחיפה.

בניית אתרים: לוגו חברת תבונה